Zwiedziliśmy Warszawę
8 czerwca 2018

Dnia 08.06.2018 wybraliśmy się całą klasą na trzydniową wycieczkę do Warszawy. Ta podróż wiele mnie nauczyła w kwestii orientacji przestrzennej. Cała Warszawa jest świetnie dostosowanym miastem dla osób niewidomych i słabowidzących. Każde przejście dla pieszych jest odpowiednio oznakowane, także w punktach usługowych takich jak dworzec kolejowy czy sklep znajdują się odpowiednie tracki, które prowadzą niewidomą osobę do danego, wytyczonego punktu. Cały plan wycieczki był świetnie ułożony. Po przyjeździe zwiedzaliśmy Centrum Nauki Kopernik oraz byliśmy w Złotych Tarasach. Główną atrakcją Warszawy był sobotni teatr Komedia. Obejrzeliśmy bardzo śmieszny spektakl pt.: „Żona potrzebna od zaraz w doborowej obsadzie min. z Marią Pakulnis, Przemysławem Sadowskim i Weroniką Książkiewicz. Polecam wszystkim niekoniecznie miłośnikom teatru, ale miłośnikom pysznej zabawy. Następnego dnia, zwiedzając Warszawę, przechodziliśmy także obok stadionu Legi, więc fani piłki nożnej byli uradowani. Jedynie kebabożercy się zawiedli, nie mogąc z braku czasu, spróbować wspaniałego smaku tej potrawy w stolicy. Nie zabrakło także śmiesznych sytuacji np. pomylenia autobusu i pojechanie w zupełnie inną stronę do Wilanowa. Były także chwile grozy, gdy pociąg, którym wracaliśmy do Dąbrowy Górniczej przyjechał w zmienionym składzie i musieliśmy biec w przeciwnym kierunku, aby odnaleźć swój wagon. Zwiedziliśmy także Muzeum Powstania Warszawskiego, a także Starówkę. Na uwagę zasługuje również Pałac Łazienkowski na Wodzie, który powstał na zamówienie ostatniego króla Polski Stanisława Augusta Poniatowskiego. Te piękne zielone przestrzenie, pawie i chłód wody koił nasze spocone twarze. Warszawa to piękne miasto, także nocą, wszystko jest fantastycznie oświetlone kolorowym fosforyzującym światłem. Podczas tej podróży wiele się nauczyłem i mogę swoje wrażenia teraz przenieść do zakładki pamięci i codziennego życia, głównie podczas samodzielnego poruszania się po mieście.